top of page

/ ALGEMENE VOORWAARDEN

JEAN Interiors

info@jeaninteriors.nl

www.jeaninteriors.nl

1. JEAN Interiors: JEAN Interiors, gevestigd te Kesteren, KvK-nummer 93240910. 2. Klant: degene met wie JEAN Interiors een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: JEAN Interiors en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens JEAN Interiors.

  2. JEAN Interiors en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

  3. JEAN Interiors en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van

    anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van JEAN Interiors zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij JEAN Interiors en de Klant dit schriftelijk

    afspreken.

 

Artikel 4 - Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag JEAN Interiors de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt JEAN Interiors slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 

Artikel 5 - Prijzen

  1. JEAN Interiors hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  2. JEAN Interiors mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

  3. JEAN Interiors en de Klant spreken voor een dienstverlening door JEAN Interiors een totaalbedrag als richtprijs af,

    tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  4. JEAN Interiors mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

  5. JEAN Interiors moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs

    meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen,

    wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  7. JEAN Interiors mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

  8. JEAN Interiors zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

  9. Een consument mag de overeenkomst met JEAN Interiors ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met

    de prijsverhoging.

 

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

  1. JEAN Interiors mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag eisen.

  2. De Klant moet een factuur binnen 14 dagen__________ __________ na factuurdatum aan JEAN Interiors betalen,

    tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.

  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat wanneer de Klant het bedrag

    niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is,

    zonder dat JEAN Interiors de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

  4. JEAN Interiors mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen

    voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag JEAN Interiors de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan JEAN Interiors.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag JEAN Interiors zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft

    betaald.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen

    van JEAN Interiors op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door JEAN Interiors, dan moet hij nog

    steeds de afgesproken prijs betalen.

 

Artikel 8 - Recht van reclame

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag JEAN Interiors het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.

  2. JEAN Interiors maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.

  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan JEAN Interiors, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.

 

Artikel 9 - Opschortingsrecht

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 10 - Retentierecht

  1. JEAN Interiors kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van JEAN Interiors heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan JEAN Interiors.

  3. JEAN Interiors is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

 

Artikel 11 - Verrekening

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan JEAN Interiors te verrekenen met een vordering op JEAN Interiors.

Artikel 12 - Eigendomsvoorbehoud

  1. JEAN Interiors blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van JEAN Interiors met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.

  2. Tot die tijd in lid 1 kan JEAN Interiors gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,

    vervreemden of op een andere manier bezwaren.

  4. Wanneer JEAN Interiors gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst

    ongedaan gemaakt en mag JEAN Interiors van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

 

Artikel 13 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

  2. Levering vindt plaats bij JEAN Interiors, tenzij anders wordt afgesproken.

  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.

  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag JEAN Interiors zijn verplichtingen

    opschorten totdat de Klant betaalt.

  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan JEAN

    Interiors kan tegenwerpen.

 

Artikel 14 - Levertijd

  1. De levertijden van JEAN Interiors zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

  2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan JEAN Interiors door JEAN Interiors schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.

  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer JEAN Interiors later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer JEAN Interiors niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en JEAN Interiors iets anders hebben afgesproken.

 

Artikel 15 - Feitelijke levering

1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 16 - Transportkosten

1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en JEAN Interiors schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

 

Artikel 17 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij JEAN Interiors niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan JEAN Interiors. Doet de Klant dit niet, dan kan hij JEAN Interiors niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

 

Artikel 18 - Verzekering

1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

1.geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van JEAN Interiors die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

  1. De Klant geeft op eerste verzoek van JEAN Interiors de polis van deze verzekeringen ter inzage.

  2. De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.

  3. De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden

    gedekt, tenzij anders is afgesproken.

 

Artikel 19 - Bewaring

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.

  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 20 - Montage en of installatie

1. Hoewel JEAN Interiors zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

Artikel 21 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en JEAN Interiors een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor JEAN Interiors enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.

  3. De garantie geldt niet:
    - in het geval van normale slijtage
    - voor schade ontstaan door ongevallen
    - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld

  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die JEAN Interiors levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

 

Artikel 22 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. JEAN Interiors voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. JEAN Interiors mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel

    voorschot door de Klant.

  4. De Klant moet ervoor zorgen dat JEAN Interiors op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Zorgt de Klant er niet voor dat JEAN Interiors tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra

    kosten voor rekening van de Klant.

 

Artikel 23 - Informatieverstrekking door de Klant

1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan JEAN Interiors.

  1. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  2. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert JEAN Interiors de betreffende bescheiden.

  3. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door JEAN Interiors redelijkerwijs verlangde informatie,

    gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

 

Artikel 24 - Intellectueel eigendom

  1. JEAN Interiors behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.

  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van JEAN Interiors aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

 

Artikel 25 - Geheimhouding

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van JEAN Interiors ontvangt geheim.

  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende JEAN Interiors waarvan de Klant weet of redelijker-wijs kan

    vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan JEAN

    Interiors schade kan berokkenen.

  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.

  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

    die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
    die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

 

Artikel 26 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan JEAN Interiors voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.

  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.

  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000

  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die

    overtreding voortduurt.

  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook

    hoeft er geen sprake te zijn van schade.

  6. JEAN Interiors mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

 

Artikel 27 - Vrijwaring

1. De Klant vrijwaart JEAN Interiors tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door JEAN Interiors geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 28 - Klachten

  1. De Klant moet een door JEAN Interiors geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant JEAN Interiors daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

3.

  1. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming JEAN Interiors hiervan op de hoogte stellen.

  2. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat JEAN Interiors hierop gepast kan reageren.

  3. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en JEAN Interiors.

  4. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat JEAN Interiors andere

    werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 29 - Ingebrekestelling

1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan JEAN Interiors.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling JEAN Interiors ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

 

Artikel 30 - Aansprakelijkheid Klant

1. Wanneer JEAN Interiors een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

 

Artikel 31 - Aansprakelijkheid JEAN Interiors

  1. JEAN Interiors is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Wanneer JEAN Interiors aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

  3. JEAN Interiors is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

  4. Wanneer JEAN Interiors aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten

    (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

 

Artikel 32 - Vervaltermijn

1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van JEAN Interiors vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

 

Artikel 33 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer JEAN Interiors toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door JEAN Interiors nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat JEAN Interiors in verzuim is.

  3. JEAN Interiors mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer JEAN Interiors kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 34 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van JEAN Interiors door de Klant niet aan JEAN Interiors kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook: - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp

2.

- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer-virussen
- stakingen

- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden - werkonderbrekingen

  1. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor JEAN Interiors 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat JEAN Interiors kan nakomen.

  2. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als JEAN Interiors de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

  3. JEAN Interiors hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer JEAN Interiors hiervan voordeel heeft.

 

Artikel 35 - Wijziging overeenkomst

1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en JEAN Interiors de overeenkomst aanpassen. Dit geldt niet voor producten die de Klant heeft gekocht in een fysieke winkel.

Artikel 36 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. JEAN Interiors mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag JEAN Interiors altijd doorvoeren.

  3. Ingrijpende wijzigingen zal JEAN Interiors zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst

    opzeggen.

 

Artikel 37 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met JEAN Interiors aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van JEAN Interiors.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

 

Artikel 38 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat JEAN Interiors bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 39 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en JEAN Interiors is Nederlands recht van toepassing.

  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van JEAN Interiors is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en JEAN Interiors, tenzij de wet iets anders bepaalt.

 

Opgesteld op 29 april 2024.

bottom of page